tisdag 29 januari 2013

Köpa vin på nätet lagligt

Vet nån var man kan köpa vin på nätet lagligt? Eftersom jag ska ha en stor fest snart är jag intresserad av att köpa vin billigt, eftersom det kommer gå åt rätt stora mängder. När jag satt på bussen igår hörde jag två män som pratade om att de hade hittat någon hemsida där man kunde köpa vin och sprit på nätet lagligt. Jag har googlat en massa för att hitta webbshoppar där man kan beställa vin online lagligt och har hittat en hel del, men vet inte ritkigt hur seriösa dom är. Som svensk är man ju så inställd på att det enda sättet att köpa vin, öl och sprit lagligt på är via Systembolaget. Men samtidigt så känns det som att reglerna har lukrats upp under de senaste åren, både med tanke på att Sverige har gått med i EU, men också eftersom ehandel har blivit allt större. Om det är någon som har erfarenhet av att handla vin onlienlagligt får ni gärna berätta mer!

Köpa vin från Tyskland

Ett annat sätt som jag har funderat på är att istället köpa vin från Tyskland. Men även då är jag lite osäker på hur jag ska göra. Är det bäst att försöka beställa vinet på nätet och sedan hämta det med en stor bil, eller ska jag bara köra ner och leta upp en bra och billig affär? Vilket sätt blir enklast – och framförallt billigast? Obs att jag är ute efter fint vin, inget årgångsvin kanske, men inget billigt vin som smakar kass.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar